Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Hij zet gewoon zijn visie en verwachtingen uiteen. Waarom is het schandalig om die te publiceren?
U hebt het artikel niet erg aandachtig gelezen blijkbaar. Nergens stelt hij dat "ze hier de boel zullen overnemen". Wel dat er zich een parallelle structuur dreigt te ontwikkelen van moslimorganisaties, een soort zuil als het ware. Uit de toon van het artikel en uit een aantal passages blijkt duidelijk dat Abou Jahjah die evolutie zou betreuren, aangezien hij meer gewonnen is voor een inclusief model.
|
Beste DDD
Jouw quotes op dit forum hebben steeds mijn waardering gevonden, waarvoor mijn dank.
Ik zal niet ontkennen dat ik het niet heb voor AJJ maar hij mag natuurlijk zijn mening verkondigen. Gelukkig dat hij dat doet, zo hebben andergezinden te tijd en de mogelijkheid om daar op te reageren. Alleen vind ik dat AJJ en heel zijn gedachtegoed bijzondere weerklank krijgt; en terecht.
Wanneer gaat hij eens beseffen dat een samenleving pas werkt als er WEDERZIJDS respect is en dat dit de enige parameter is die kan maken dat er een samenleving ontstaat waar 'samenleven' mogelijk is. Om één of andere reden blijkt hij dit niet te snappen, mijn inziens!