Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
In een huurhuis en dan zeker een sociale woning kan men niet zomaar werken uitvoeren. Eigenlijk is dit een probleem van de huisbaas.
Wat deze twee foto's betreft, ik weet niet waar ze genomen zijn natuurlijk, maar mijn dochter heeft een half jaar in één van die appartementen op Linkeroever gewoond, die hoge torens. Zij woonde op het 16de verdiep. Het was daar verboden ramen te openen, de ramen konden zelfs niet open! En een goede verluchting is één van de belangrijkste vereisten om schimmel te bestrijden.
Trouwens die gangen en liften waren zo smerig daar dat het nauwelijks mogelijk was de appartementen proper te houden. Als men de deur opende, kwam er als het ware smeerlapperij naar binnen. Ik was heel blij dat ze daar maar kort gewoond heeft!
|
Ja maar bembem zal u nu zeggen dat ze er toch proper uit zien zo van buiten te zien, en tja dat er regelmatig iemand zijn gevoeg in de lift doet enzo, ach voor bembem is maar, och ja.
Ik dacht de eerste foto in Gent sociale woning, link naar krantenartikel staat er bij en tweede ook ergens links bastion, ook met link en als je "sociale woning schimmel" googled heb je er nen hoop.
PS Hierover in de wijk staan er een stuk of zestig van die schimmelwoningen, met asbest en heel de zever die niet meer mag.