Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2015, 06:49   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
- Als Jezus 40 dagen wou vasten, dan is dat toch zijn eigen keuze.
Dat heeft er niets mee te maken.
Volgens Jezus is vasten zondig, dus nu blijkt Hij zelf een zondaar te zijn.

Citaat:
- “bid en u zal gegeven worden” (Lukas 11: 9 en 10).
Ik ken mensen die zich te pletter hebben gebeden b.v. voor genezing en dat werd hen niet gegeven.
Dus dan klopt het niet wat Jezus zegt.
En bovendien spreekt Hij zichzelf tegen, of je moet menen dat de Jezus van Thomas de ware Jezus is en van de evangeliën niet.
Citaat:
-Mattheus 5: 42 Geeft dengene, die iets van u bidt, en keert u niet af van dengene, die van u lenen wil.
Heb ik een paar keer meegemaakt en dikke sommen geleend en nooit terug gekregen, hoewel ik een alleenstaand werkende vrouw was met 3 studerende kinderen. Neen hoor, ik ga nog tot 25€ en als ik die niet terug krijg zijn ze uit mijn gratie.
Daar heb je dan groot gelijk in, maar Jezus zegt iets anders.
En bovendien spreekt Hij zichzelf tegen, of je moet menen dat de Jezus van Thomas de ware Jezus is en van de evangeliën niet.
Citaat:
- Maar ook wel zo eerlijk als je zegt wat je op je hart hebt.
Ik ben nu hier heel eerlijk, maar door eerlijk zijn, iemand persoonlijk kwetsen, neen, dat doe ik niet.
Maar door het niet te zeggen, krop je iets in jezelf op, en kwets je jezelf.
De waarheid te moeten horen kan kwetsend zijn, maar ook bevrijdend.
Nu ben ik zelf ook geen held in die dingen, maar waardeer als iemand anders wel zijn hart op zijn tong draagt.
Citaat:

Ik ga ook niet met alles akkoord wat Jezus zou gezegd hebben, want wie zegt dat het effectief van Jezus komt? Maar soms zijn er wel goede dingen die hij zou gezegd hebben.
Inderdaad: wie zegt wat Jezus echt heeft gezegd?
Vooral vanwege de tegenspraak tussen de evangeliën en het evangelie van Thomas.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden