Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Dat gaat op voor statische last , niet voor dynamische !!
Vergelijkbare situaties met gebouwen hebben zich simpelweg nooit voorgedaan.
En wat voor soort frame had dat gedeelte ???? nou ?
deze gaat u negeren.
De belangrijkste oorzaak van het instorten van de torens waren niet de branden ! Dat zeg ik.
O my god , gaan we weer met die isolated pockets of fire, alsof die brandweerlieden op floor 78 heel de toren en alle branden konden overzien! Kennelijk konden ze dwars door muren heen kijken. U komt steeds weer met dezelfde nonsense. En reageert nooit op de kritiek die er op komt omdat uw sites daar niet verder op ingaan.
U controleert nooit de claims van uw geliefde sites.
Denkt u werkelijk dat er niemand hitte rapporteerde ??
Ik zie hier 4 verdiepingen roodgloeiend , overdag bij mooi weer gefotografeert, een verdomd serieuze brand.
Volgens u had de impact schade en de brand niets te maken met de instorting , dat is nog eens een half gare claim.
Tijd voor een echt onderzoek uit de complotwereld, eentje die niet bestaat uit het leveren van kritiek op andere onderzoeken, maar op eigen kracht
gaat laten zien wat er dan wel gebeurd zou zijn, inclusief het waar de explosieven zich bevonden. Een samenhangend geheel dus, niet bestaande uit losse flodders van vage uit de context getrokken suggestieve quotes.
|
Ik herinner me het eerste dat ik las van de complotverhalen (en tegelijk ontdekte dat ze bestonden). Ze beweerden dat branden al gedoofd waren en toren "toch nog" instortte.
Terwijl ik op de nieuwsbeelden zag dat de instorting ze uitdoofde. Enkele getroffen (en brandende) verdiepingen kwamen verticaal samen (bezweken) en de branden, allez toch de rode gloed ervan, verdwenen, terwijl een golf zwarte rook naar buiten werd gespuwd.
En inderdaad, de structuur van een gebouw mag 3 10 100 keer "overberekend" zijn, dynamische krachten door bvb kantelen - hefboomeffecten veroorzaken veel hogere lokale massa concentraties en krachten. Alles wat nodig is om catastrofaal te zijn voor een structuur, is een sequentie waarbij almaar meer massa komt op 1 onderdeel, en/of massa dewelks uitgeoefende kracht onder een hoek afwijkend van de verticale as komt, als dat onderdeel het begeeft dan verdwijnt de structuur zelf, zijnde het horizontaal en verticaal "frame" dat de basis vormt van (een deel van) het object / gebouw. "Deel van", gaat door, tot aan het gebouw zelf.