Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De 'structuur' van Saddam was een structuur die het mogelijk maakte eenganse bevolking te terroriseren en massaal mensen foltleren en vermoorden. Getuige de massagraven dieconstant boven water komen.
De oorlog in Irak is zeker geen gemakkelijke klus. Maar na een tijd, en het zal volgens mij geen decennia duren, zal het land niet alleen gestabilizeerd zijn, maar ook heropgebouwd en gedemocratizeerd.
En dit zal ten goede komen aan gans de Iraakse bevolking, maar ook aan de buurlanden, de hele regio en bij verlenging ook de hele wereld.
Vandaar mijn steun aan Bush.
|
Ik kan U snappen. Ik steun Bush niet, om de doodsimpele reden dat het Bush helemaal niet om de Iraakse bevolking te doen was.
Eerst waren er de massavernietigingswapens, toen waren die er niet meer
Eerst was er de direkte link tussen Saddam en Al Qaeda, ondertussen is toegegeven dat die er niet is
Dan hebben ze maar "Irak bevrijd van een verschrikkelijk regime", terwijl ze een nog verschrikkelijker regime, met sharia en slavernij inbegrepen, blijven steunen door dik en dun (Saudi Arabië dus).
Als ik mag kiezen tussen Irak onder Saddam of Saudi Arabië onder het huidige koningshuis, dan nog liever Saddam. De "nobele" Amerikanen zijn dus dikke hypocrieten, en ik heb een hekel aan hypocrieten. Maar goed.
Op zich is het een goede zaak mochten de verschillende Iraakse volkeren soevereiniteit krijgen op hun eigen gebied, zoals het Vlaams Belang vraagt voor Vlaanderen. Maar neen, in plaats van twee "volkeren" met eenzelfde afkomst in één land te plaatsen (let maar eens op de familienamen in de walen en hier), worden er verschillende volkeren met een héél andere afkomst bij mekaar geplaatst in een land dat niet te overzien is. En ze worden door de Amerikanen gedwongen om daar deel van uit te maken. Dit gaat problemen geven, dat weet het kleinste kind.
met vriendelijke groeten