Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2015, 00:46   #36544
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
O, en ik die dacht dat Noord en Zuid één volk waren. Niet dus.
Ik zou evengoed "ja dus " kunnen stellen, maar ik identificeer mij in de eerste plaats met een taalgemeenschap en niet men een konsept "volk". Aan u om uit te leggen wat dat precies is.

Citaat:
Het is de taalkwestie die de Vlamingen één der rijkste bevolkingen hebben gemaakt van Europa.
De Belgische kwestie heeft de Nederlandstaligheid geamputeerd ten belope van weldra anderhalf miljoen potentiele taalgenoten die nu de Francofonie vervoegen.
Citaat:
De Nederlandssprekende Belgen zijn uiteindelijk uit hun pijp móeten komen. Moest het VKN zijn blijven bestaan, dan zaten wij nu...
...in de G7 ipv Italië.
Citaat:
Een Groot-Nederland is gewoon een onzalige gedachte, gesproten uit het brein van wereldvreemde dromers.
Ik kan evenzeer stellen: België is gewoon een onzalige gedachte, gesproten uit het brein van wereldvreemde dromers. Dat brengt dus niets op.
Citaat:
Wij leven goed hier in België. Zéér goed zelfs.
Wij Nederlandssprekende Belgen hebben het eigenlijk voor het zeggen in België in de praktijk
.
Hahaha !! Vandaar de paritair samengestelde regeringen; de belangenkonflikten, de alarmbel enz....
Wat een gedachte ontsproten aan het brein van een wereldvreemde dromer.

Citaat:
Het zou een absolute dwaasheid om te willen opgaan als minderheid in een Hollandse staat. Dat verstaat zelfs het kleinste kind.
Het zou uiteraard geen Hollandse, maar een Nederlandse staat zijn.
Het zou een absolute dwaasheid zijn van te stellen dat we een minderheid zouden zijn. De Leuvenaars zijn ook een minderheid in België, maar blijkbaar is er niet één enkele die daar last van heeft. Om maar te zeggen hoe verwrongen uw machtsdenken wel niet is.
Een minderheid in de samenleving is veelal een etnische minderheid.
In Dietsland zullen dat natuurlijk niet de Vlamingen zijn, maar de allochtonen, net zoals in elk ander land.
Dat verstaat zelfs het kleinste kind.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 augustus 2015 om 01:06.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden