Los bericht bekijken
Oud 13 augustus 2015, 08:56   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Het is maar hoe je het noemt, want als partij programma punten haaks op elkaar staan, dan is er GEEN cordon nodig, want met zulke mensen spreekt men gewwonweg niet.
Anders is het natuurlijk met NVA, want die halen de schrijvers van het zeventig punten programma met tromgeroffel binnen, alsof deze plots hun hele ideologie gaan afzweren, en de aanhang.....die gelooft dit zoals in de kleuterklas.
Het binnenhalen van een zwijn als karim de verschrikkelijke was wat mij betreft het dieptepunt in de recente geschiedenis van n-va. En daar hebben ze in de pers ook voldoende rammel voor gekregen. Ik merk wel op dat na Karim er nog één poging geweest is om een die hard blok creatuur binnen te halen : Jurgen the bonecrusher Ceder. Dat was in 2012 en toen is zowat de hele pers erop gesprongen. http://www.knack.be/nieuws/n-va-demo...ion-44753.html
De hetze die toen ontstaan is heeft zodanig veel weerklank gekregen dat n-va opnieuw de rede heeft teruggevonden. Ceder is uiteindelijk niet voor n-va naar een mandaat geloodst en in de anonimiteit verdwenen.

Anderzijds moet ik hier toch de persoon van Bart De Wever verdedigen op de essentie : hij heeft nog nooit één millimeter toegegeven op al de pogingen van PhDW om een bondgenootschap te sluiten. Noch op dossiers, noch op principiële zaken en al zeker niet op beslissingen tot samenwerking in welke vorm dan ook.
Het mag dan al electoraal opportunisme geweest zijn om dergelijke creaturen binnen te halen, n-va haar boodschap noch handelwijze is (volgens mij toch) opgeschoven richting het blok hun infecte gedachtengoed.

Dat laatste ijkt me toch de essentie van de zaak te zijn ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden