Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris
Dat is wel correct maar gelieve de openingspost goed te lezen. Het punt hier is niet de door een twaalfjarige gedronken twee glazen kriek (toch iets meer dan één pintje) maar wel de houding van de leiders.
Deze geven, duidelijk zonder medeweten van de ouders, alcohol aan minderjarigen.
Daarmee aan die minderjarigen tonende dat 1 de wet niet nageleefd dient te worden, 2 zij zelf de wet ook overtreden door aan minderjarigen alcohol te verstrekken en 3 aan die kinderen bijbrengen dat alcoholgebruik op 12 jaar normaal is, zelfs al is het bij wet verboden en weten hun ouders er niets van.
Ik kan mij niet voorstellen dat je als leider, afgezien van seksueel misbruik, verder over de schreef kan gaan.
Je verwacht als ouder toch net het tegenovergestelde van vertrouwenspersonen in een voorbeeldfunctie wel?
|
Ik herhaal:
drie kwart, wellicht, van die jonge ouders, hebben het zelf meegemaakt amper 15 jaar geleden.
Leef jij en leefde jij in zo'n afgeschermde wereld dat jij daar nooit iets van gezien hebt ?
.
|