Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Ik woon daar toevallig, ik haal dat niet van ne website. Die vuile ratten van't Kiel (de harde kern Beerschot-supporters) zijn dus willekeurig mensen op straat bij mekaar beginnen stampen. Zo grof zelfs dat ze op een bepaald moment een turk van in de veertig tegen de grond smakken en wat trappen geven, om dan daarna ertegen te zeggen : "ha, gij zijt nen Turk, sorry, wij dachten dat gij zo'ne vuile maroef waart"
Hierop is een groep marokkanen (niet alleen jongeren, ook vaders) inderdaad door het lint gegaan, en is er met een molotovcocktail naar het supporterscafé gesmeten. Fout van die gasten, groot gelijk.
Die rellen zijn trouwens de uiting van frustraties die al veel langer hangen rond het Kiel. In het stadium worden regelmatig racistische en fascistische leuzen geroepen (ik herinner U er even aan dat de fanclub van Germinal Beerschot veroordeeld is voor o.a. die zaken) De harde kern steekt zijn extreem-rechtse sympathieën niet onder stoelen of banken, en er zijn al vaker rellen gestart na een wedstrijd. De supporters van den Beerschot zijn hier doorgaans de aanstokers.
Wat daarvan in de gazet staat, is opgeschreven door ne journalist die ter plaatse is gekomen na de feiten, en de oude patjes in het plaatselijk café is gaan ondervragen.
Wat hier trouwens ook niet bijstaat, is dat Abrahim is ingerekend voor het inwerpen van autoruiten, en in tegenstelling tot wat de titel zegt, tien maanden heeft gekregen voor zowel de rellen als de diefstallen die hij heeft gepleegd.
Ik klets dus helemaal niet uit mijne nek.
|
Hey binnen een paar jaar is heel dat probleem toch opgelost? Waar maak jij je druk om?
Binnen een paar jaar zijn er daar geen Belgen meer, is de sharia ingevoerd en voila, dan worden er geen moslimmetjes meer lastiggevallen.
En zijt gij content.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
|