Los bericht bekijken
Oud 15 augustus 2015, 15:57   #2
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=313046&

Salaam Aleikoum Wa Rahmatoullaah Wa Barakatou,

Ik zou het niet doen, ik gebruikte eerst ook de fiets om me te verplaatsen, maar er zijn gewoon praktische nadelen, bij het fietsen vang je best veel wind, hierdoor zijn de contouren van je benen wel heel erg duidelijk, dat kan je met lopen natuurlijk ook gewoon hebben maar met fietsen is het vrijwel altijd en ik zelf vind dat niet fijn.
Wat ook heel erg vervelend is, is dat een abaya meestal te wijd is, en hierdoor tussen de spaken vast komen te zitten, is bij mij een aantal keer gebeurt. Das natuurlijk helemaal erg, ook omdat je jurken er een gat aan over kunnen houden.
Maar ik weet ook van een zuster die ging wel gewoon op de fiets, ook gewoon met niqaab, maarja of het haraam is weet ik niet, ik weet alleen dat ik het erg vervelend vind.

Wa Allaahoe 'alim

Salaam Aleikoum Wa Rahmatoullaah

Fietsen met een jelabba aan is onhandig..Vooral als je op de zadel gaat zitten..Ik kwam elke keer met mijn voeten op mijn jelabba, ik donderde bijna van die fiets af..1 keer en nooit meer..Ik moet wel zeggen dat ik de wind die ik in mijn hijaab voelde wel mis..

Maar hoe komen mensen erbij dat het haram is???

Salaam aleikoum zuster,

Ik heb ook pas een fiets aangeschaft, omdat autorijden iemands conditie niet op pijl houdt.

Ik zou niet weten of het haram of halal is, maar wat ik wel kan zeggen is dat het verstandig ios onde jouw lange jurk een broek aan te trekken. Als je alleen met een lange jurk fits dan worden jouw benen zichtbaar.

Gewoon niet zo praktisch lijkt me
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden