Los bericht bekijken
Oud 22 april 2003, 22:32   #9
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is een terugkeer van alle moslims naar hun land van herkomst een slimme politiek als veiligheid en eigen volk eerst de belangrijkste principes zijn die gehanteerd worden?

Stel, je stuurt honderduizenden migranten terug naar eigen land. Een eigen land waar fundamentalisme en anti-Westerse gevoelens reeds jarenlang welig tieren, de voedingsbodem voor terrorisme en andere onhumane acties op onschuldige burgers. De meeste migranten willen niet naar hun land van herkomst terugkeren, anders zouden ze daar inderdaad nu al zitten. In feite gaat een hand-in-hand naar eigen land politiek dus nog eens goed olie op het vuur gaan gooien in een situatie die nu al op punt staat te ontploffen. U gooit er immers een pak mensen bij die misnoegd zijn over het Westen, en meer particulier misnoegd zijn over de extreem-rechtse honden in Vlaanderen.

Vanuit het principe dat veiligheid prioriteit #1 is en dat het eigen volk beschermd moet worden is het laten overlopen van die emmer fundamentalistische stront in het midden-oosten dan toch 1 van de domste dingen die je kan doen?

Graag constructieve reactie van VB over waar mijn redenering foutloopt.
Nu hopen dat ik de quote goe gebruik

Wel ik geloof dat ik nog redelijk gematigd ben, hier is mijn mening...

1.Het VB staat niet voor terugkeer van alle moslims, hij zal wel in elk geval geen nieuwe toelaten (voor mijn part is dat goed totdat de problemen hier in BE/VL opgelost is). Ze staan wel achter terugkeer van illigalen en criminelen van buitenlandse afkomst.
2.Dat ze niet wilen vertrekken is gewoon omdat ze hier voorang krijgen en dan nog eens vertroeteld worden. Daarnaast zijn ze de sterkere omdat zij kunnen doen wat ze willen (tot op een zekere hoogte). Neem nu de vele vechtpartijen tegen de vlamingen (ken de toestand niet in walonie deelverzameling van het buitenland ). Wij moeten steeds maar uitwijken, durven bepaalde gedeelten van het land niet meer te betreden.
3. Puntje 2 heeft al bewezen dat er al een soort belgen - of vlamingenhaat bastaat bij een deel (groot deel bij de jongeren) van de migranten(in deze context zijn het voor 90% zoniet meer moslims). Die mensen kun je maar beter niet in je eigen land/staat hebben. Liever op een afstandje en optijd tussenkomen (soms iets te laat) zoals in afghanistan. Dat geval in Iraq moet nog bewezen worden.
4. Tot slot, als ik goed lees (ik kan verkeerd zijn), heb je ook schrik voor bepaalde moslimgroeperingen. Moeten wij daar blijvend schrik voor hebben. Moeten wij met die schrik leven? Ik vindt van niet.

Kan zijn dat ik iets vergeten ben of ergens iets verkeerd geschreven heb, maar ik heb geen goesting om alles terug te lezen.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden