Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Euh, het gaat om de communicatie van Pelckmans. Bij het ontslag werd dat niet bekend gemaakt naar het publiek. Pas nu, met al die heisa, probeert Pelckmans zijn gezicht te redden en er alsnog mee naar buiten te komen.
|
Zoals ik reeds schreef in m'n vorige post communiceren uitgeverijen nooit over ontslagen. Enkel veranderingen in het eigenaarschap en collectieve ontslagronden worden gecommuniceerd. Dat ze dit nu toch doen komt door de aantijgingen. Ik wacht liever op een reactie van Drabbe die, vermits vriend en vijand hem lijkt te respecteren, hopelijk helderheid in de zaak zal brengen. En zoals den duisteren duikboot reeds schreef is er een groot verschil tussen iemand ontslaan omdat hij een Vlaams nationalist is of iemand ontslaan omdat er voortdurend ruzie is over welke boeken men gaat uitgeven.
Ik vermoed trouwens dat er gewoon menselijke fricties in het spel zijn gezien de uitgavenlijsten van Pelckmans en Polis. Die zien er echt niet eenzijdig uit. Er is daar duidelijk wel plaats voor een Vlaams nationalist in die uitgeverij.
http://www.pelckmans.be/non-fictie.html