Los bericht bekijken
Oud 19 augustus 2015, 00:11   #11
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Dat Israël zonder meer betrokken is bij de oorlog in Syrië, dat staat buiten kijf. Ze bezetten de Golanhoogten op Syrisch grondgebied al sinds de jaren zestig, annexeerden het in '81 en hebben een gloeiende hekel aan het Assadregime.

De reden daarvoor is eenvoudig: het regime was samen met Egypte, Jordanië en Irak bij degenen voor wie de maat vol was toen Israël de Palestijnen (inclusief de christenen) etnisch zuiverde. Assad steunde daarna verder Hezbollah, de aardsvijand van Hamas (gecreëerd als tegenhanger door Israël), en is ook een alliantiepartner van Iran.

Wat er ook van zij: Israël had dit enkel en alleen kunnen voltrekken met de onvoorwaardelijke steun van het door Zionistische drukkingsgroepen en bankiers bestierde Anglo-Amerikaanse imperium.

Al-Saud, de Zionisten en het Anglo-Amerikaanse imperium ... Het is een triade die na de oliecrisis is ontstaan. De Saudi's hadden immers de kraan dichtgedraaid en de Iraniërs daarvoor al.

Als überjood Kissinger zei dat het inzetten van nucleaire wapens gerechtvaardigd is wanneer het gebrek aan olie de Westerse economie schaadt, dan weet je genoeg. Als hij bovendien zegt dat olie te belangrijk is om het in de handen van de Arabieren te laten, dan zegt dat buitengewoon veel.
Ik verdedig hier Israël en zijn politiek tav de buurlanden niet. Ik sympathiseer eer met de Palestijnen die het grootste slachtoffer zijn van de machtsstrijd in het M-O. Ik heb het over de moslimbendes die na het verdwijnen van de stabiliteit in de streek vrij spel kregen en onder het mom van de godsdienst anderen terroriseren.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden