Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2015, 08:55   #125
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote=C2C;7783729]Dat noemt men "jobcreatie".

De chinezen hebben het voordeel dat ze nooit (nergens) tientallen miljoenen mensen hebben afgeslacht voor hun eigen gewin.

De chinezen doen aan "peaceful rising", zoals ze het zelf zeggen. En ze geven jobs aan de congolezen. Wie kan daar nu tegen zijn?

Alleen, als je vraagt aan een congolees of hij een job wil bij een chinees of een belgisch bedrijf, dan is de keuze snel gemaakt. De chinezen zien zij immers als vuile, stinkende hondenvretende rioolratten met bizarre gezichten en magere ledematen. Voor congolezen zijn chinezen een soort Untermensch. Chinezen wassen zich ook zelden. Congolezen drie �* vier keer per dag. Belgen zien ze al iets positiever, ook al zijn ze lelijk en klunzig, en wassen ze zich relatief weinig.

Met chinezen valt trouwens geen pint te pakken, ik heb dat meermaals geprobeerd. Met congolezen kunt ge direct ambianceren. Die hebben humor, zuipvermogen, en kijken graag naar de wijven. Congolezen zijn een beetje de belgen van Afrika. Da's puur toeval. Want hadden wij Senegal gekoloniseerd lag dat wel anders (Senegalezen zijn een beetje de chinezen van Afrika). Enfin, ge begrijpt wat ik bedoel.[/QUOTE

Chinezen geven jobs aan congolezen? Ik zie hier (Kinshasa) dagelijks geimporteerde chinezen (dikwijls gevangenen die de keuze kregen om een periode uit te zweten in één of ander chinees vakantieresort (gevangenis of met zakken goedkope en van slechte kwaliteit cement te gaan zeulen) , zittende op een aanhangwagen vertrekken naar één van de talloze bouwwerven, van enige jobcreatie voor de locale bevolking merk ik niet veel. In de andere provincies is het niet beter gesteld.