Los bericht bekijken
Oud 17 november 2004, 23:05   #62
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
neen, racisme kan niet.

Maar je moet ook redelijk blijven: de bovenstaande uitspraak gaat erover (ik bedoel hiermee: kan mensen bv. kwetsen), maar is niet bedoeld om ons ras meerderwaardig te achten tov de marokkanen.
Of het Blok racistisch is? ik denk momenteel niet meer (FDW's "blank europa" is meer dan tien jaar geleden).
En natuurlijk hebben de andere politici het récht om hen te veroordelen, maar het is ten eerste (omdát ze dat doen) een politiek spelletje, ten tweede heeft het een averechts effect.
kom kom, ze doen het nu allemaal wat subtieler, maar ontkennen dat het een stelletje racisten is, gaat me toch wat te ver.

dewinter moet inderdaad wat meer opletten met zijn uitspraken, want ze moeten braver overkomen. langs de andere kant zweren ze nog steeds het racistische 70-punten plan niet af, om maar een vb te geven. ze doen er gewoon wat onduidelijk over. zo proberen ze tegelijk de extremen aan hun kant te houden, en langs de andere kant naar het centrum te lonken. ze veroordelen zelf die oude uitspraken niet. bovendien zet de taal die ze nu gebruiken nog steeds aan tot onverdraagzaamheid. racistisch in de echte zin van het woord is het niet meer, zo slim zijn ze wel. maar de toon is duidelijk me dunkt.

ik vrees ook wel dat dit proces hen geen windeieren gaat leggen (al hoop ik natuurlijk wel op het tegendeel). maar, naar mijn mening, is het proces helemaal niet in strijd met de democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline