Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2015, 07:33   #878
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Awel, als Audi dat lapt, dan verpats ik mijn Tesla en stap terug over naar hen. De afwerking van die Duitsers is en blijft toch een niveau hoger.

Allez, toch als ze even snel (of liefst nog sneller) laden dan aan het Supercharger-netwerk, 8 jaar (of langer) waarborg geven op batterij en motor, levenslang gratis laden aan een eigen netwerk dat heel Europa dekt, minstens om de drie maanden een OTA software update (OTA = over the air) geven, van 0 naar 100 optrekken in minder dan 3 seconden, 5 volwaardige zitplaatsen bieden, een bruikbare voor- én achterkoffer hebben, en misschien nog een paar andere zaken
Tegen 2018 belooft Porsche ook met de 100% elektrische wagen te komen. Tijdens een fabrieksbezoek in Stuttgart is er al iets over gezegd. Momenteel nog onder de naam Pajun (panamera junior) maar die verandert nog (zo noemde de Macam eerst Cajun van Cayenne junior). Instapversie zou 400PK zijn en een autonomie van minstens 400km hebben. De prijzen zouden lager moeten zijn ten opzichte van de tesla 85D (vooral omdat ze kunnen gaan shoppen bij Audi die al heel ver staan met elektrische wagens, zoals de Audi R8e). Maar eerst moet nog de facelift 991 komen en de nieuwe panamera (zou ook een hybride in komen met +500PK en meer dan 150km elektrisch rijden).

Om maar een merk te noemen dat veel huidige teslarijders terug naar Duitse degelijkheid en kwaliteit zullen gaan. Als je dan ook hoort dat tesla hun cash aan het verdampen is en ze per geproduceerde wagen nog steeds er verlies op blijven maken. Duidelijke tekenen van een zeepbel?

Het Amerikaanse concern leverde in het tweede kwartaal 11.532 auto's af. De totale omzet eindigde op 1,2 miljard dollar (1,1 miljard euro). Tesla maakt wel nog steeds verlies: -61 miljoen dollar, tegen -45 miljoen dollar vorig jaar.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden