Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2015, 11:58   #4
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben geen informaticus en weet dus vrij weinig omtrent het onderwerp. Kan iemand mij even kort toelichten wat die Cloud eigenlijk is? Voor zover ik weet is het een soort opslagmedium dat de traditionele vaste schijf, externe schijf, memory-stick enz. vervangt. Maar wat is het eigenlijk? Staat dat gelijk met een soort server?
Waar totnogtoe organisaties hun computer-infrastruktuur helemaal "binnenshuis" hielden ,inclusief de methoden om toegang te hebben tot die data,en alle kosten en personeel hieromtrent op zich moesten nemen, wordt dat in "de Cloud" uitbesteed.Ja inderdaad,ergens raakt uw data op een server natuurlijk,of mogelijk verdeeld over meerdere servers..(zoals Google een massief serverpark in Henegouwen heeft staan dat gans Noord-West-Europa moet bufferen)

In essentie intresseert een Cloud gebruiker zich niet waar zijn data staat,of waar eventuele kopies van zijn data staan...Dat is irrelevant zolang hij er maar 24/7 bij kan..

een "Leap of Faith" zeg maar.

U moet ook geloven dat niemand anders aan uw data kan....(en DAT is nog een ander paar mouwen)

Laatst gewijzigd door kelt : 21 augustus 2015 om 12:04.
kelt is offline   Met citaat antwoorden