Discussie: Prostitutie
Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2015, 12:26   #133
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor de zoveelste maal.....dwang en geweld zijn immoreel en crimineel.Dwangprostitutie moet worden bestreden en bestraft punt aan de lijn.
Dat zal iedereen openlijk zeggen. Maar als ik naar dat voorval uit de praktijk kijk en ook de houding van menig hoerenloper in deze draad heb ik toch serieuze twijfels over het feit of men dit wel zo belangrijk vindt.

Om even terug te komen op dit voorval. Wat ik vertelde is grotendeels correct. Een correctie. Na een 'briefing' van de vader op zijn werk blijkt dat zijn dochter dus niet gedrogeerd was tijdens haar verblijf in het hoerenkot. Er stonden twee buitenwippers waardoor ze niet weg kon. Maar wat met die klanten vraag ik me dan af. Het is dus perfect mogelijk dat die gebruik maken van mensenhandel zonder zich daarvan bewust te zijn. En gegeven het overduidelijke afschuiven van verantwoordelijkheid door die klanten, ook in deze draad, hoeft het niet te verwonderen dat zo'n situaties van gedwongen prostitutie mogelijk zijn en misschien couranter dan men wil doen geloven (zeker in het geval dat een legalisatie een verhoging van de vraag heeft veroorzaakt die niet direct kan worden ingevuld).

Kan men in dergelijke omstandigheden wel overgaan tot een simpele legalisatie van prostitutie? De hoerenloper is deel van het probleem. En niet alleen de hoerenlopers. Ook de politie. Het lijkt me duidelijk dat een "ich habe es nicht gewust" houding van de hoerenloper immoreel is. Hij dient op bijna even harde wijze als de pooiers te worden aangepakt indien hij gebruik maakt van slachtoffers van mensenhandel of van kinderen. En dat geldt ook voor de hypothetische Schoofzakken en hun onverantwoordelijk gedrag.

De door u beschreven milde vormen van prostitutie dienen geen stepping stone te zijn. In Duitsland is er in ieder geval niet minder mensenhandel door een legalisatie. Iets ontbreekt daar. En dat iets lijkt me de verantwoordelijkheid van de hoerenloper te zijn. Die te goedkoop wegkomt met medeplichtigheid aan misdrijven.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 augustus 2015 om 12:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden