Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
Men kan kritiek hebben op de multi-cul, maar één ding hebben ze wel voor op de Oude Belgen, namelijk dat zij ma en pa eenmaal oud en versleten niet in een rusthuis droppen om daar weg te kwijnen tussen andere oudjes ....
Nee, zij hechten tenminste nog wel belang aan familie en ondersteunen elkaar in moeilijkere tijden. Dat is ook hun kracht. Think about it ......
|
Ik zou dat mijn kinderen ook niet willen aandoen, mijn hele aftakelingsproces van dichtbij laten meemaken en hun beroven van tijd en energie die ze zelf ontzettend hard nodig hebben.
De kracht van verstikkende collectivistische culturen is dat ze anno 2015 nog altijd belachelijk economisch ongeëmancipeerd zijn en dat te veel vrouwen thuisblijven om voor een resem kinderen zonder toekomst te zorgen. In de landen van oorsprong staat men op dat vlak veel verder dan de gemeenschappen hier: Bangladesh heeft bijvoorbeeld een TFR van 2,2 kinderen per vrouw. Hier zit men bij islamitische gemeenschappen vaak nog met een TFR tussen de 2,5 en 4, al blijft dat cijfer zakken omwille van de demografische transitie die niet te stoppen valt. (De economische realiteit vraagt van lage en middeninkomens kleinere gezinnen, anders kunnen ze toch niet concurreren met de rest)
Bovendien zijn bejaardentehuizen een zegen voor de werkgelegenheid.
Vroeger was het beter? Ik denk van niet.