Los bericht bekijken
Oud 21 augustus 2015, 13:34   #460
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge zijt op de hoogte dat voor een aantal van mijn streekgenoten de kennis van AN wel héél beperkt is? Bij de oudere mensen zijn er heel wat die slechts tot 14 naar school gegaan zijn. En zeker als ge dan niet bij de slimsten van de klas zijt geweest, en nooit de streek verlaten hebt.

PS Ik ken goed het verschil tussen humor en denigrerend zijn. Ik kan u verzekeren dat in veel gevallen de humor héél ver zoek was. Ik vraag me af of als een Waal iets over een Vlaming zegt gij dat ook als humor klasseert? Ik heb trouwens ook met Walen gewerkt. Zij gebruikten nooit die misplaatste humor van Antwerpenaars.
Ik snap niet goed hoe die ouderen daar ineens tussenkomen. Ja, ouderen gingen toen maar tot hun 14 naar school maar daarom zijn zij toch niet dom.
Wil jij nu zeggen dat die mensen ook niet zouden begrijpen waarvoor ze voor de rechtbank stonden? Dat vind ik met z'n haar getrokken.

Uiteraard gebruikten de franstalige belgen ongepaste humor, geregeld zelfs.....de humor was enkel en alleen ongepast owv de reden waarom ze die dingen zeiden, ze wilden kwetsen, niet grappig zijn (al lachend zegt de zot de waarheid hé) maar ik zag er altijd de humor van in omdat zelfs die gouwe ouwe altijd wat grappig zijn (al was het maar owv het repetitieve karakter) en owv het pathetische element van hun uitspraken....
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden