Los bericht bekijken
Oud 18 november 2004, 00:26   #306
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

zoals ik schreef wel véél enkelingen..Joos, Van Roey etc..

S: Wel veeeeel meer enkelingen zijn tegen deze veel enkelingen. Zo kunnen we wel door gaan niet
Of denkt u dat kardinaal Daneels ons blaaskes wijs maakt. Daarbij, denkt u dat er iemand die zich nog katholiek noemt in dit land alles wat de paus zegt voor waar aanneemt of zich daar geen vragen bij stelt? De meeste katholieken zijn de middeleeuwen wel voorbij !

Jij koppelt ook niet toevallig die gedacht aan het nazisme...IK schreef dat woord niet

S: Je hoefde dit woord niet te schrijven. Ik weet zo wel waar je heen wilt.
Goed dat je een kristallen bol hebt: gemakkellijk voor je beleggingen
100 jaar geleden liep er veel mis, meer dan enkel taal toestanden!! Jij fixeert op die taal en volk mythe, kijk toch ruimer!!

S: Wat liep er toen nog meer mis, net na 14-18 ..toen alles nog in het frans te doen was.. verklaar. Al sinds de Industriële revolutie: ooit van sociale onrechtvaardigheden en problemen gehoord, of ken je enkel taalproblemen? Ja, daar zit wel HET probleem met die vlaamse beweging, idd...

Mijn grootvader had ook frontstrepen, maar daarom werd niet gecollaboreerd: d�*t is iets van de vlaamse beweging:

S: Bij mijn weten heeft de grondlegger van de vlaamse beweging niet gecollaboreerd. Men heeft hem in 1939 voor het uitbreken van de oorlog in frankrijk doodgeschoten. Het zijn anderen die na hem de leiding op zich hebben genomen die met de duitsers gecollaboreerd hebben nadat ze vele beloften van de duitsers hadden gekregen. De duitsers hadden van de vlaams/waalse situatie/tegenstelling in dit land gebruik gemaakt. in WO1 ook?
Het VNV liep al achter het nazisme voor de oorlog... Dat iemand die in 1939 overleed niet gecollaboreerd kan hebben is pure logica...Wat hij zou hebben gedaan is giswerk. Zijn medestanders... cfr Dillen..
Dus als de vlaamse beweging collaboreerde was 't de schuld van de Duitsers...
[QUOTE Karel Dillen]"de kern van de zaak is de onomstootbare waarheid dat de collaboratie niet mag, niet kan losgemaakt worden van de Vlaamse Beweging, er een beslissend onderdeel van uit maakt"
Karel Dillen (VB)[/UNQUOTE]

S: Wat kan mij nu karl dillen schelen en zijn uitspraken. Ik deel de mening van karl dillen helemaal niet. Wat u zegt gaat de partij NVA en SPIRIT even zeer aan. Met uw uitspraken valt u ook die partijen aan. Wij hebben veel aan de vlaamse beweging te danken. En ik voel mij eerst vlaming en dan pas belg en europeaan. Moet ik mij daarom misschien een nazi voelen? Ik heb niks met nazis te maken !IK schreef dat woord niet.

België heeft dat land gewoon uitgezogen gedurend 100 jaar Er werd een universiteit opgericht daar, faculteit: "Godsgeleerdheid", alsof het d�*t was wat nodig was voor dat land! Voor 1961 mochten Kongolezen in principe België zelfs niet binnen
Kaders opleiden? Vergeet dat maar.. da�*t was "vir blanke"...

S: Ja ze hebben dat land uitgezogen. En dan? Ik heb daar niks mee te maken. En ze hebben die Congolezen goed frans leren spreken. Maar nederlands? Ho maar ! Frans stond duidelijk nog altijd boven het nederlands .. die vlaamse boerkes nietwaar (voor alle duidelijkheid, ik heb niks tegen de congolezen, het is niet hun fout dat ze nu frans zitten te brabbelen )
Zo men in Congo Vlaams zou spreken was alles opgelost? Of het voornaamste? De mop van de eeuw...bijna
Tatcher? niet eerder BP ??

S: Neen BP is pas na aandringen van thatcher saddam uit koeweit gaan schoppen. Niet andersom.Stuurde BP een regiment of de luchtmacht? En op aandringen van Tatcher:o dat is nieuws!!!

Wil je de tekst? die heb ik op mijn schijf staan...

S: Doe maar. Je hebt die waarschijnlijk gekregen van de cia.néé, destijds geplukt bij cbs.com (nu staat die er niet meer maar er zwerven diverse echte en minder echte versies van op het web...

Ik voorspelde de complete chaos na een oorlog daar en krijg helaas gelijk

S: Ik weet dit niet. Ik ben hier niet zo dikwijls op dit forum. Maar als u dit voorspelde had u gelijk. Ik was ook tegen de inval van irak en niet alleen maar omdat die onwettig was maar ook omdat ik een complete chaos verwachtte (ik had het trouwens veeeel erger verwacht...) nadat ik jaren (na 9/11 omdat ik mij afvroeg hoe het mogelijk is dat mensen tot zoiets in staat zijn) gesprekken tussen moslims van uit alle hoeken van de wereld op yahoo forums had zitten volgen. De haat jegens de amerikanen droop er toen al af, nog voor de inval in irak. Nu is het nog erger. Sinds de eerste Golfoorlog...(en in verband met Israel) Het ergste moet nog komen, in Irak.Het Westen is vergeten hoe het de wereld veroverde door gebruik van geweld, de wereld niet (ene Huntington, schijnt het)

per toeval zijn ze ook antiroyalistisch
Ze rijden ook aan de rechterzijde van de baan, zoals ik: en dan?

S: Iemand die voor een verkozen president is is een democraat. Nazis zijn bij mijn weten geen democraten.IK schreef dat woord niet, en niet alle presidenten zijn democraten (OK, koningen ook niet allemaal) En dan? per toeval, idd...

Niet de Iraniërs, de iraakse Sjiïeten...

S: Dus u denkt dat de iraakse sjiieten puppets zijn van de amerikanen? Fout.
Dat dachten de amerikanen net zoals ze dachten dat de taliban en osama puppets waren goed om tegen de communisten te strijden. Ik voorspelde voor de inval van irak dat de sjiieten zich net zoals de taliban en osama destijds, zich tegen de amerikanen zouden keren. En het is uitgekomen. Jihad nietwaar... de enige echte bondgenoten van de amerikanen in irak zijn de koerden en die hebben er alle reden toe. Want zonder de amerikanen zouden zij in het nieuwe irak dat dan onder het islamitische juk zou gezeten hebben (2de iran), ook geen recht van spreken hebben gehad. Akkoord: ze gebruiken en manipuleren elkaar en dat gaat nog "vodden geven"

Annemans heeft heel duidelijk het programma van het ZB op gerechtelijk gebied verklaard: politieke vervolgingen door politieke invloed op de loopbaan van rechters...
We wisten het al, nu is het dus officiëel…

S: In een democratie hebben rechters zich niet uit te spreken over politieke partijen. Dat doet de kiezer(Er was geen politieke partij gedagvaard!!). De vorige rechters hebben zich daarom allemaal onbevoegd verklaarD. In Gent hadden ze er toch eindelijk een Méér dan één!! gevonden die de vuile klus wilde klaren. Toevallig was die rechter wel lid van een franstalig clubje in gent en onckelinckx had er natuurlijk ook niks mee te maken. Dit is de situatie vandaag. Wat een misdaad! Lid zijn van een franstalige veregiging!!![/quote]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden