Kusttrein naar Oostende verliest achterste wagons...
De trein van Antwerpen naar Oostende is zomaar zijn achterste wagons verloren. Door het incident verloren de dagjestoeristen anderhalf uur onderweg naar de kust. Het is niet het eerste probleem met een Desirotrein van Siemens. Dat schrijft de krant Het Nieuwsblad vandaag.
Net voor Lokeren verloor de trein zaterdag zijn laatste drie rijtuigen. "Het was een extra lange trein omdat we veel reizigers richting kust verwachtten. Gelukkig werkten alle veiligheids*systemen waardoor de wagons automatisch tot stilstand kwamen. De treinbestuurder slaagde erin met een technicus die wagons weer aan te koppelen, maar we hebben toch beslist de trein in Lokeren te laten. De reizigers zijn daar overgestapt op een andere trein naar Gent, waar ze op een trein richting kust mochten. Daar arriveerden ze met anderhalf uur vertraging", zegt NMBS-woordvoerder Paul Van Aelst.
Nog volgens Van Aelst van de NMBS is het de eerste keer dat dit met een Desiro-treinstel gebeurt. De trein is met alle wagons naar een werkplaats gebracht voor verder onderzoek.
En dit is niet de eerste keer dat er problemen zijn met de type trein.
Maar ja, besparen op werkvolk, besparen op onderhoud en besparen op de tijd dat de machinisten hebben om hunne trein gereed te maken.En bij dit type trein doen de machinisten zelf de remproef ipv de schouwer.
Dit type trein koppelt automatisch, daar is geen rangeerder bij nodig maar als een rangeerder een trein koppelt kan de rangeerder nakijken of alles veilig is.
Gaat in de toekomst nog gebeuren wacht maar af.
Laatst gewijzigd door Patrick M. : 24 augustus 2015 om 09:48.
|