Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Bobke,
Die acht man die opgepikt werden waren duidelijk al gekend en ofwel veroordeelt men die voor andere feiten, ofwel worden ze vrijgelaten. Ze werden opgepakt omdat ze met die man gezien waren: arrestatie is gelukkig nog geen bewijs van schuld, hoewel polituechefs en bvb Marion Van San dat nooit hebben begrepen of willen begrijpen. Philip Dewinter ook niet,maar wat dacht je van die xxxx anders.
Las jij of hoorde jij dat die handgranaat een agent had gedood? Ik niet(Ik zou het liever niet hebben) Er was even sprake van een gekwetste, maar handgranaten zijn gefabriceerd met de duidelijke intentie te doden, ipv te kwetsen en doen dat redelijk grondig, zeker op korte afstand, al sinds WO1...
Denk je écht dat de NL politie geen melding zou maken van een overlijden?
Mogelijk, maar onwaarschijnlijk...
Dus twee waarschijnlijkheden/mogelijkheden volgens mij:
een oefengranaat, stijl "thunflash"/thunderflash(te koop bij 't vuurwerk) vanwege de arrestanten
een magnesiumgranaat vanwege het arrestatieteam, misschien zelfs onhandig gegooid...(Die spullen zijn te duur om intensief mee te trainen: Ik heb er 2(twéé) mogen werpen in 18 mnd legerdienst)
|
Je bent echt onverbeterlijk.
Je bent er als de kippen bij om te verklaren dat de moordenaar ontoerekeningsvatbaar was maar eist wel eerst bewijzen als er arrestaties verricht worden.
Ze zijn helemaal niet opgepakt voor de moord Filootje, alleen om hun eventueel aandeel daarin en/of hun banden met Mohammed B te onderzoeken.
Dat ze zich met geweld tegen de arrestatie verzetten wijst niet echt op hun onschuld.
Of een arrestatieteam magnesiumgranaten op zak hebben durf ik ten stelligste betwijfelen, maar zelfs in dat geval ga ik ervan uit dat politie weet of ze zelf een granaat gooide of de anderen. Oefengranaten gooien naar gewapende agenten is niet echt verstandig, zij konden wel eens met scherp terugschieten. Maar dat had je misschien liever gehad, dan kon je lekker over een racistische moord beginnen.
Dat ge er zelfs het VB bij sleurt in een zaak in Nederland zegt ook genoeg.