Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
De verstrengde wet op gezinshereniging van 2011 kwam er met een alternatieve meerderheid. Stemden voor : nva, ovld, cdv, spa, MR en LDD. Groen en het blok stemden tegen, cdh en ps onthielden zich.
Dat toont aan dat excuses over meerderheid/oppositie in deze flauwekul zijn.
Die wetgeving is goed, bv de inkomstennorm van 120% van het leefloon. Doch er zit nog één serieuze lacune in de wet : dat inkomen mag van een uitkering komen onder voorwaarde dat de werkloze bewijst dat hij actief werk zoekt. (dit was een compromis, gemaakt in de kamercommissie, om het door de stemming te krijgen)
Volgens mij is het niet verstandig een dopper toe te laten een importbruid binnen te halen.
Wat belet de huidige meerderheid, om in sneltreinvaart een wetgevend initiatief te nemen om deze lacune uit de wet te halen ? Als men dat wil doen, passeert dit probleemloos het parlement. Groen, spa en ps kunnen dit onmogelijk tegenhouden, mochten ze het willen.
Maar deze meerderheid zwijgt daarover in alle talen en gebruikt haar macht niet.
|
Waarvan akte Pandadinges. De oppositie kan dus niks en al wat ze voorstelt
wordt naar buiten geborsteld in de praatbarak.
Dat is toch democratie waaraan de sossen jarenlang hebben meegedaan.
En nu ze er niet bij zijn moeten vlug vlug bestaande wetten worden aangepast. Ik ben ook voorstander van een aanpassing. Ik ben zelfs overtuigd dat het dringend moet. Maar ik begrijp niet dat iets wat nooit als dringend werd aanzien of behandeld nu opeens niet vlug genoeg meer kan.
Is dat de vernieuwing die deze regering ons brengt?
Dat hebben we vroeger reeds meegemaakt. Toen beweerde er iemand steeds dat de problemen zullen worden aangepakt als ze zich stellen.(snuf, knor en grom)
Spijtig....maar de problemen werden toen reeds pas aangepakt als het reeds vijgen na Pasen geworden waren.
Wat niet belet dat ik U gelijk kan geven Pandadinges.
Maar als er in het verleden iets was aangepakt moest er nu niks zo dringend gebeuren.

Of durft U soms beweren dat er destijds geen asiel-problematiek en intigratie-problematiek waren. Gelukkig wordt dit land ook gedeeltelijk ontvolkt.
Er zijn er die terug naar de overkant trekken omdat het daar minder moeite kost om den boel mee overhoop te zetten.

Maar of dit zal blijven duren is maar de open vraag.
Daarbij is er voor sommigen geen probleem.
Vlaanderen heeft zelfs de bokkenrijders en voetbranders overleefd.