Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Je hebt gelijk, in sé heeft dit niets te maken met gelijke rechten voor homo's en alles met risicobeperking. Zo heeft echter de holebibeweging het nu juist niet begrepen. Van alle kanten wordt er weer "discriminatie" geroepen, en dat dit sommigen tegen de borst stuit is best begrijpelijk. Maar inderdaad : het jargon dan maar overnemen en roepen dat de mensen van die gelijke rechten voor homo's niks moeten weten "want ze mogen geen bloed geven" is foutief.
|
My point exactly
Citaat:
Wat het Russisch roulette gehalte betreft... Ik heb me laten wijsmaken (ik ben geen medicus) dat het na besmetting nog een hele tijd kan duren voor het wetenschappelijk kan vastgesteld worden dat je inderdaad besmet bent. Maw, als je vandaag besmet wordt en je morgen laat testen dan zal de test negatief zijn zelfs al heb je het zitten. Risicogroepen uitsluiten is dus niet bepaald onwenselijk.
|
Helemaal juist, niet aan gedacht. En anyway, nu ik erover nadenk is risicogroepen uitsluiten zowiezo niet onwenselijk, gezien geen enkele medische test 100% zekerheid biedt. Aangezien het hier over mensenlevens gaat, is elke, zelfs ridicule maatregel om een leven te sparen niet overbodig.
met vriendelijke groeten