Discussie: de Almacht van God
Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2015, 00:41   #5
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Veel mensen staan te weinig stil bij dat feit.

Ik was soera 28 Qasas (de Vertelling) aan het beluisteren en dit vond ik toch een interessant stuk:

En Wij openbaarden aan de moeder van Mozes: "Zoog hem; en indien je voor hem vreest, werp hem dan in de rivier en vrees noch treur; want Wij zullen hem aan u teruggeven en zullen hem tot een boodschapper maken."

En de farao’s familie nam hem op zodat hij voor hen een vijand en een smart zou worden; want de farao en Hamaan en hun scharen waren boosdoeners.

En de farao’s vrouw zeide: "(Dit kind is) een troost voor de ogen voor u en voor mij. Dood hem niet. Hij kan nuttig voor ons zijn of wij kunnen hem als zoon opnemen." Maar zij doorzagen het niet.

(28:7-9)

Indertijd nam uitgerekend de farao hemzelf een kind op van zij die tweederangsburgers, of erger slaven, in zijn rijk werden beschouwd.
Hij voedde het kind op... en het zou later in God's plan tegen hem (de onrechtvaardige) dienen.

SubhanAllah.

Dit bewijs nogmaals de macht van Allah... en Wie werkelijk de touwtjes in handen heeft.
Mensen, wees dus niet zo arrogant, zeker niet tegenover Allah, maar leg een gepaste bescheiden- en nederigheid aan de dag.
Leuk verhaaltje,....maar ook niks meer dan dat.
Aton is offline   Met citaat antwoorden