Discussie: Lelijkste steden
Los bericht bekijken
Oud 23 april 2003, 12:43   #30
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Qua lelijkheid kan het station van St.-Niklaas ook wel tellen... Het begin-jaren-70-rotding was twee jaar na datum al gedateerd...
Maar ze zijn het nu wel aan het opwarderen.
Correctie: ze zijn de omgeving aan het opwaarderen; het gebouw zelf, dat gruwelijke onding, blijft wat het is. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding (of zoiets)...
Das waar en ze gaan toch een laan en winkels enz...aanleggen / bouwen nietwaar.
Ik heb zelfs gehoord dat scheerders van kerkhoven het bouwbedrijf daar over ervoor weg moet.
En dan het koopcentrum dat volledig vernieuwd word met tientallen nieuwe winkels amai 't kan niet op in sint -niklaas!
Het is inderdaad de grote ambitie van Willockx "om St.-Niklaas terug op de kaart te plaatsen", alsof het er ooit op gestaan heeft. Enfin, de grote frustratie daar is dat het geen historische stad is, maar een ontplofte negentiende-eeuwse industrie-stad. Kijk maar eens naar alle grote openbare werken sinds WO II, die waren allemaal bedoeld om het centrum iets meer aanzien te geven. Het resultaat daarvan was niet altijd even geslaagd, als je 't mij vraagt, zodat er links en rechts behoorlijk lelijke gebouwen uit de grond gestampt zijn. Alhoewel, ik denk dat dat vrij typisch was (en is?) voor heel Vlaanderen sinds het er na de oorlog economisch wat beter ging...

Ik zou het allezins zeer ongezellig vinden om te wonen in sint -niklaas.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden