Los bericht bekijken
Oud 8 september 2015, 08:19   #36
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Uitleg lijkt mij bij deze uitspraak overbodig ! Tenzij jij als forum woordvoerder van de NVA een andere betekenis aan die woorden kan geven !

Ook nog bedankt dat je mij jou vertaling van die woorden laattijdig stuurde, maar.....leg die woorden nu eens naast het NVA asiel en migratie beleid van vandaag ?

Smeyers wees erop dat het de zoveelste crisis is en dat er nog altijd geen structurele oplossing is uitgewerkt. "Niemand wil dat mensen op straat slapen, maar dat is een oplossing voor vanavond. Wij willen een oplossing voor gisteren, vanavond én morgen", stelde ze. De N-VA'ster pleitte onder meer voor een efficiënt terugkeerbeleid, het uitvoeren van de al besliste lijst met veilige landen, ...
(Tegen M. De Block nota van SI)
"Ik gunde u oorspronkelijk het voordeel van de twijfel, maar dat is nu voorbij. U bent inderdaad het slachtoffer van het voorbije beleid, maar uw partij zat wel altijd mee in de regering en voert al 13 jaar het open grenzenbeleid van de PS mee uit (...) Wij vragen niet uw ontslag, maar wel dat u het juk van de PS afgooit en uw eigen beleid voert", dixit Smeyers.
Excuseer dat is niet MIJN vertaling. Dat is wat letterlijk in het artikel staat en wat jij - achterbaks - 'vergat' eruit te lichten omdat het niet in je kraampje past.
Verder denk ik ook dat Francken duidelijk stelt waar voor hem de grenzen liggen: ieder EU-lid moet inspanningen doen, wie er is, moet opgevangen worden en een eerlijke asielprocedure krijgen, registratie zou aan de grenzen moeten gebeuren... Maar Francken kan daar in zijn eentje niks aan veranderen, hij is gebonden door. Beslissingen die hij niet (alleen) genomen heeft of neemt. Hij voert uit wat de wetgevende macht hem oplegt en probeert dat binnen de wettelijke mogelijkheden zo goed mogelijk te doen.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden