Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En wat is de reden waarom gij meer sympathie blijkt te hebben voor nieuwkomers ?
Waarom moeten die volgens u voorrang krijgen op mensen die al jaren op wachtlijsten staan?
|
Tuurlijk sympathie
Zoals zovelen draag ik ruim de helft van mijn inkomsten af aan de staat via belastingen en sociale bijdragen, bijgevolg hoop ik ook dat deze zo efficiënt mogelijk gebruikt worden. Een alleenstaande moeder verhuizen naar een studio om drie anderen onder te brengen in de ruimere woonst past daar dus perfect in.
En eigenlijk kan het mij de ballen schelen wie ze onderbrengen in de vorige woning. Feit blijft dat de juffrouw kennelijk niet zelf kan instaan in haar levensbehoeften en vervolgens wat begint te jammeren wanneer ze tijdelijk ondergebracht wordt in een woning die haar niet aanstaat. Die asielzoekers komen haar goed uit want dan kan ze het favoriete spelletje onder uitkeringstrekkers spelen, namelijk klagen over andere uitkeringstrekkers.
Enfin, hoe meer van deze berichten hoe meer ik geneigd ben om een complete privatisering van de sociale zekerheid te steunen.