Los bericht bekijken
Oud 19 november 2004, 10:27   #3
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik geloof niet dat er in de moslimlanden die echt tellen de politieke wil bestaat om het Israëlisch/Palestijns conflict op te lossen. De haat tegen Israel (en het westen) is voor hun leiders de manier om de aandacht van hun volk af te leiden van het feit dat ze zelf in politieke corrupte dictaturen leven. Ze exporteren als het ware hun binnenlandse problemen naar de slachtvelden van Afganistan, Irak, Israel en meer en meer ook naar Europa. Hou ze dom, arm en predik de haat onder het mom van het Islam geloof. Arafat, één van de rijkste mensen ter wereld met giften uit het westen. Ik denk dat een Palestijn met een volle maag en geld op zijn rekening minder geneigd zal zijn om te vechten. Waarom hielden hun leiders dan het geld voor hun volk achter ? Waarom keek Europa toe, bij zoveel corruptie en bleef het belastingsgelden storten in een bodemloze put die het Palestijnse volk geen meter vooruit helpt? Ik geloof niet in Moslimdemocratieën, het is in strijd met het geloof, maar misschien zie ik het te zwart in.