Los bericht bekijken
Oud 14 september 2015, 20:31   #1
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard Lavrov: De VS kent de specifieke posities van IS, maar laat ze ongemoeid

Lavrov: Rusland heeft informatie dat de VS de posities van IS kent, maar ze niet wil bombarderen
Gisteren, 13 september 2015 13:50

Rusland beschikt over informatie dat de VS de specifieke posities kennen van de 'Islamitische Staat "(extremistische organisatie verboden in Rusland), maar geen bevel tot bombarderen van deze posities van IS geven", zei de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov.

In het programma "Sunday Times" op "Kanaal één", zei Lavrov dat de Amerikaanse regering "oorsponkelijk niet zeer zorgvuldig was opgesprongen met de creatie van de coalitie of ze hebben samen geconspireerd om de doelen van hun missie niet bekend te maken." Volgens de minister van Buitenlandse Zaken, werd de coalitie spontaan geschapen, "maar reeds enkele dagen later werd aangekondigd dat een aantal landen reeds begonnen waren met de aanvallen". Lavrov zei dat de analyse van de luchtvaartactiviteiten, zelfs binnen de luchtruim van de coalitie, "wel een heel rare indruk geven." - Alsof in aanvulling op de strijd tegen "ISIS", de coalitie nog met compleet verschillend probleem kampt."

De minister zei: "Ik hoop niemand teleur te stellen, als ik zeg dat sommige van onze collega's van deze coalitie van landen zeggen dat zij over informatie beschikken waar IS zich precies bevindt, op welke posities we de ene of de andere IS-onderverdeling terug kunnen vinden en dat de bevelhebber van de coalitie (de Verenigde Staten ) geen toestemming geeft om deze aan te vallen."

http://www.pnp.ru/news/detail/97168

Wie verbaast dit nog?

(*)Mijn excuses voor de vertaalfoutjes (zb)
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 14 september 2015 om 20:36.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden