Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Dialoog komt altijd van twee kanten, zeg ik en-raarmaarwaar-velen op dit forum. Toch heb ik de indruk dat het wel degelijk van 1 kant komt: die van mij.
Gegroet iedereen, Salaam.
|
Met extreemrechts is geen dialoog mogelijk of dacht je soms dat wanneer iemand voor je staat met bokshandschoenen dat die er soms op uit zou zijn om een gezellig onderonsje me je te hebben? Nee hoor, die wil simpelweg je mond en je ogen dichtslaan en wees maar blij dat het nog maar internet is.
Als het uit de pan swingt moet je ingrijpen vandaar dat er gemodereerd wordt, weliswaar meestal veel te laat, als er een klacht volgt of als ze er nog eens zin in hebben en dat allemaal zonder een bepaald doel, de kwaliteit verbeteren bijvoorbeeld zou zo'n doel kunnen zijn.
Maar internet is een goeie graadmeter om te kijken hoe zwart VB'rs in werkelijkheid van binnen eruit zien. Hier laten ze al eens makkelijker -anoniem- het achterste van hun tong zien en dat is meestal geen fraaie kant van ze. In het dagelijks -echte- leven, houden ze zich meestal wel koest, als dat een troost mag zijn.
Het ga je goed en kop op, er is nog niks verloren integendeel.