Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila
Kijk jongen, jij hebt ervoor gekozen om met een nietszeggend antwoord af te komen op een vraag die zelfs niet naar jou gericht was. Kom dan achteraf niet bleiten, hé...
Trouwens, ja, je zijt, zoals zo vaak, verkeerd. Catalonië vertegenwoordigt geen 25% van het Spaanse BBP, maar 18 tot 19%. Bovendien is Spanje een netto-ontvanger binnen de EU, met een positief saldo van tussen de 3 tot 4 miljard euro ieder jaar.
Dus ja, het kan zijn dat Catalonië een netto bijdrager is binnen de EU, maar zeker niet met jaarlijks miljarden netto bijdragen. Want Catalonië profiteert ook van de Europese fondsen, bij voorbeeld inzake R&D.
En daar ging het om in de oorspronkelijke post van Ana: het feit dat de EU heel zwaar zou gaan lijden als Catalonië geen lid meer zou zijn, omdat de "miljarden bijdrage van Catalonië zouden stoppen". Eigenlijk zijn die netto bijdragen maar een paar druppels in doet EU-budget, wat de redenering van Ana tegenspreekt.
eet nog een paar boterhammetjes, en kom dan terug om te proberen serieus te discussiëren, of blijf zo verder doen, en vlieg steeds op uw gezicht, mij niet gelaten.
Dikke kus.
|
Ik heb gewoon met bron de cijfers gegeven die je vroeg. Ik heb met uitspraken van Anna daarover geen zaken.
Ik bewijs dat Catalonië best zonder de EU kan, dat het zeker geen netto-ontvanger is, wat niet van de rest van Spanje kan gezegd worden.
Het is niet omdat jij beweert dat het anders is (zonder enige bron trouwens) dat dat zo is.
Zorg dus zelf nog maar voor wat boterhammetjes op de studiedienst van de MR, want met andere forummers te kleineren kom je heel kleintjes over.
Je zou onderhand al moeten weten dat zulke achterbakse aanvallen mijn koude kleren niet raken.