Los bericht bekijken
Oud 20 november 2004, 00:06   #71
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Die verantwoordelijkheid mag je probleemloos bij Vlaamse ministers zoeken: De Clerck, Verwilghen,........
Dezelfde loebassen zullen in jouw zelfstandig Vlaanderen dezelfde klerezooi van justitie bakken.
Met een fractie van die 11,3 miljard euro kan je justitie al een heel pak efficienter maken, ondermeer door de bouw van nieuwe gevangenissen en het aanstellen van meer rechters.

Citaat:
Afschaffen dus die handel?
Letterlijk een 'legertje' doppers erbij om door de kleinere sociale kassen in Vlaanderen te laten onderhouden.
Efficienter laten werken is al één zaak. Militair materiaal én personeel niet meer vorderen om een crossparcours in het dorp van de bevoegde minister te gaan niveleren is een tweede zaak. En zelfs al zou je het leger afschaffen en die mensen de 'dop opsturen' dat valt het nog goedkoper uit dan een compleet nutteloos, hulpeloos en achtergesteld leger te onderhouden.

Citaat:
Zal dat beteren in jouw afgescheurde drooomrepubliekje?
Zie mijn eerste reply wat 'justitie' betreft.

Citaat:
Een pot gespekt door 6.000.000 is kleiner dan een gespekt door 10.000.000...........
Onzin. Het aantal werklozen ligt in Wallonië procentueel een pak hoger dan in Vlaanderen. Als Vlaanderen haar eigen SZ moet financiëren, dan zakken de inkomsten voor de SZ wel, maar dalen de uitgaven nog gevoeliger. Bovendien verwijs ik weer naar die 11,3 miljard, waarmee je de loonkosten gevoelig kan doen dalen en weer nieuwe bedrijven kan aantrekken waardoor het aantal werklozen weer zakt en de kosten ook, snappie?

Citaat:
Welke toekomstige Vlaamse bestuurder beloofde beterschap op dat vlak?
Zie hierboven.

Citaat:
Karel De Gucht, Michels opvolger, kan er anders ook koeken op geven.
Na één week vortte de Kongolese ambassadeur al op uit Brussel.
Tussen haakjes: De Gucht is een Vlaming.
Die bestuurt verder in jouw Vlaamse Provinciën na afscheiding!
Wel, ik schop liever tegen Kongolese benen dan tegen Amerikaanse/Engelse/... benen. Of zoals De Gucht zelf zei: "ik ga een economische diplomatie voeren..."

Citaat:
Het CGKR en Leman zijn Vlaamse instituten.
Die neem je mee mocht Vlaams fantasietje ooit werkelijkheid worden.
De wetgever kan er wel voor zorgen dat die centra niet meer zomaar een ridicule klacht kunnen indienen en enkel over echte racistische uitspraken/daden hun beklag kunnen maken...

Citaat:
De grootste politieke formatie (CD&V-N-VA) verdedigt het particratische systeem dat oorzaak is van jouw grieven. De SP-a en VLD beloven in hun theorieën meer democratie, doch na anderhalve legislatuur hebben ze nog niks in die zin verwezenlijkt.
De 'rooi' en de 'blauw' mogen dan mijn beste vrienden niet zijn, federaal zitten ze met de franstaligen opgescheept en dat heeft automatisch zijn represailles op regionaal niveau, dat kan je niet ontkennen. Ze kunnen geen beslissingen nemen zonder dat hun 'partners' met Di Rupo op kop, in hun nek liggen te ademen.

Citaat:
Wijs daarvoor maar dapper met een beschuldigend vingertje naar de flamingantische labbekakken van de N-VA.
Die behoorden niet eens in de regering gestapt te zijn alvorens die splitsing een feit was.
Die loosers speel je ook al niet kwijt via secessie........
Kerel, die discussie hebben we al gevoerd in een andere topic en ik ga er niet weer over beginnen in deze topic.

Citaat:
Logisch.
Ze delen eveneens in de kosten.
Ik heb het daar niet over. Neem nu B-H-V. In principe kan die splitsing zonder probleem opgelost worden in de federale Kamer door de Vlaamse meerderheid. Echter, indien de Walen geen compensatie krijgen (afschaffing tweetaligheid van de dienst) dreigen ze de alarmbelprocedure in gang te zetten en alzo de regering te laten vallen.
En wat die kosten betreft, daar zullen ze altijd een pak minder voor moeten opdraaien dan Vlaanderen.

Citaat:
Laat je dan in Vlaanderen verplegen.
Dat kan ook zonder secessie.
Als ik plots hevige buikpijn krijg, waarbij ik niet meer kan gaan, dan kies ik voor het dichtsbijzijnde ziekenhuis en is het, in de TWEETALIGE hoofdstad Brussel, mijn recht om geholpen te worden in het Nederlands.
En wat dan met de NL-taligen in Brussel? Het is een plicht van het personeel in de TWEETALIGE hoofdstad om ook Nederlands te spreken. Het is niet verplicht voor de 'klant' om ook Frans te spreken...

Citaat:
Onzin.
Sociale zekerheid is geen diefstal.
Solidariteit heet dat.
Ga je dat afschaffen in je republiekske?
Kom kom, 11,3 milard per jaar enkel en alleen voor de Waalse SZ? Die solidariteit in Vlaanderen zal in elk geval een pak lager liggen en er zal effectief wat gebeuren om de werkloosheid tegen te gaan, wat je in Wallonië bezwaarlijk kan zeggen...

Citaat:
Je merkt het: alle plagen van Egypte die je opsomt, zijn de schuld van dezelfde Vlamingen die ons zouden besturen in een afgescheurd land, of zullen nauwelijks kunnen vermeden worden.

Voor dat avontuur bedank ik dus feestelijk.
Fantaseer lekker over Vlaanderen.
Om een meerderheid van Belgen voor die dwaze plannen warm te maken, zal je met straffere kost moeten afkomen.

Rot dus maar lekker op met uw destructieve plannetjes.
Liever één Belgische vogel in de hand, dan tien Vlaamse kiekens in de lucht.
Wat ik wel merk, is dat je voor alle problemen ofwel met een beschuldigend vingertje wijst naar Vlaanderen ofwel stelt dat dit ook zou gelden in een onafhankelijk Vlaanderen. De Walen laat je bewust weer buiten schot. Echter, je komt nooit af met hoe België het eventueel zou kunnen oplossen...

Ik hoor je al afkomen: 'bij jullie gaat het altijd om het geld', maar 11,3 miljard zijn geen peanuts, staaf, dat is een enorm bedrag (455 miljard BEF is voor jou waarschijnlijk duidelijker) waarmee je in Vlaanderen heel wat kan verwezenlijken. Bovendien ben je dan van een ingewikkelde en onwerkbare staatsstructuur af.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden