Los bericht bekijken
Oud 28 september 2015, 11:45   #1
eurobug
Burger

Standaard Kindhuwelijken worden in Nederland erkend

"Kindhuwelijken worden in Nederland erkend, mits geregistreerd in land van herkomst"

Dit zinnetje las ik net onderaan een artikel op PowNed over kinderbruidjes bij de azielzoekers, en als je erop googled, vind je het ook terug in talloze andere artikels.

Dit zinnetje heeft mijn maag doen omdraaien. Een beetje zoekwerk bevestigd het ergste: Een volwassen man die in Nederland aankomt met een volgens alle normen minderjarig meisje (er zijn voorbeelden van 13 jarigen) mag dus inderdaad samenblijven met dat meisje als zij daarmee instemt. Hun islamitisch huwelijk wordt erkend, en zij worden effectief beschouwd als man en vrouw. Wat die man en vrouw als "getrouwd" koppel dan doen 's nachts, tja... De reden dat dit wordt goedgekeurd is de gebruikelijke lafheid tov. deze godsdienst. Het is blijkbaar "cultureel al moeilijk genoeg".

Ik reageer niet snel op dit forum, maar dit moest gewoon van mijn hart af. Ik wil dit verspreiden op alle manieren mogelijk, en hoop dat dit opgepikt wordt door zoveel mensen als mogelijk.

Waar zijn wij in het westen mee bezig...
eurobug is offline   Met citaat antwoorden