Discussie: Boerkini?
Los bericht bekijken
Oud 29 september 2015, 12:58   #910
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Niet dat ik dat relevant vind hoor, maar de waarheid heeft ook zijn rechten.

Het Boerkiniverbod hoort er te zijn omwille van 1 reden. Wij zijn een land waar gendergelijkheid primeert boven cultuurrelativistische argumenten. Noteer dat ik het dan nog niet heb over godsdienstvrijheid aangezien een Boerkiniverbod daar niet aan tornt.
Jawel, ze gaan het boerkinieverbod in gemeentezwembaden wettelijk opheffen, door te beroepen op godsdienstvrijheid (Europese wet) En ze gaan het waarschijnlijk nog winnen ook. Zo is dat toch in Nederland en Duitsland. Ik vraag me dan af, is dit geen kadulle wet, omdat het ingaat tegen gelijkheid tussen man en vrouw.

Dat gewone burgers (niet godsdienstige), dit aanstootgevend vinden, is in Nederland blijkbaar ook geen reden, hoewel een zwembroek met de afbeelding van Mohammed ongetwijfeld verboden wordt, vanwege goede orde en veiligheid van het zwembad. Dus, we hebben wettelijk geen tegengewicht.

Citaat:
Moslimleerlingen in Duitsland mogen niet worden vrijgesteld van schoolzwemmen.Deze uitspraak deden rechters in Leipzig vanwege een 13-jarig meisje dat om religieuze redenen niet naar zwemles wilde.

Het gerechtshof beperkte zich echter niet tot deze uitspraak, maar gaf en passant ook een (bindend) stijladvies: een boerkini is volgens de rechter een ‘compromis tussen de schoolplicht en de vrijheid van godsdienst’, en daarom ‘aanvaardbaar‘.
http://www.hpdetijd.nl/2013-09-24/du...t-modepolitie/
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden