DM heeft er ook iets over geschreven :
"""
Volgens de verwijderde tweet zijn de "allochtone vrienden" van Joost Zweegers "erg tevreden over het Antwerpse stadsbestuur". De positieve uitspraak werd meteen veelvuldig gedeeld door N-VA-aanhangers ("eindelijk iemand die zegt hoe het is"). Tot het bericht plots werd verwijderd.
"Te eerlijke evaluatie van [het] Antwerpse bestuur misschien?", sneerde N-VA-ondervoorzitter Sander Loones meteen. "Zo ver ging zelfs Pravda niet", snauwde een ander.
Vooraleer de mars op de Reyerslaan wordt ingezet, toch maar even horen wat de VRT te zeggen heeft. "Na de uitzending deelde Radio 1 inderdaad een quote van Joost Zweegers via Facebook en Twitter", bevestigt woordvoerder Pieter Van Eyndhoven. "Nadien vond het kamp van Zwegers dat het niet om het juiste citaat ging, zoals letterlijk door Joost werd gezegd. Radio 1 heeft de tweet dan maar verwijderd en de letterlijke uitspraak gedeeld."
En inderdaad, even na vijven kwam de integrale uitspraak van Zweegers online:
"Ik vind dat De Wever het heel goed doet. Ik vind dat er eindelijk regels zijn. Heel veel van mijn allochtone vrienden, eigenlijk iedereen, vindt het top."
Dat is dan ook weer opgehelderd."""
http://www.demorgen.be/binnenland/wa...ever-a2476566/
Ik heb het nu al enkele keren gelezen, maar wat was er zo verschillend met de 'letterlijke versie' waarvoor dat eerste moest worden verwijderd ?

Volgens de anti-NVAers is 'Antwerps stadsbestuur' toch gelijk aan 'De Wever' ?
En de laatste zin typeert weer DM.....zo denigrerend