Discussie: Eigen Volk?
Los bericht bekijken
Oud 21 november 2004, 10:12   #3
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Persoonlijk zou ik de joden absoluut niet tot de Vlaming rekenen. Ik vind tevens ook dat een staat als Israël met argusogen (daar zijn zelfs joden bij die dat doen, van anti-zionistische komaf) bekeken dient te worden, net zoals tevens een staat als Noord-Korea. Jammer genoeg waren joden één der grootste slachtoffers tijdens WOII. Dit heeft de joden een beschermde status gegeven en als het de meest extremistische joden niet aanstaat, gebruiken velen als excuus dat ze al 5000 jaar vervolg worden.

Voor het Vlaams Belang, echter, vind ik het - vooral omwille van de onwetendheid van het keizerpubliek - belangrijk om voorlopig nog een pro-joodse houding aan te nemen (en dat niet per se pro-Israël/-zion). Dit is hoofdzakelijk om kiezerspubliek aan te trekken. 50% van de Antwerpse joden zien hun denkwijze het meest in die van het Belang. Tevens hebben mensen het meest problemen met groeperingen die zich massaal overgeven aan straatcriminaliteit, een vorm van criminaliteit waaraan weinig joden zich overgeven.
Joden worden zelfs als goede Samaritanen aanzien omwille van het feit dat ze tewerkstelling in het land brengen (Astridhotel in Antwerpen, b.v.).

We moeten ons nu vooral focussen op de chaotische verhoudingen tussen de autochtone en de islamitische cultuur, en uiteraard ook zo veel mogelijk de Vlaamse Kwestie aan te kaarten (want vele Belangkiezers beseffen de communautaire oneffenheden nog niet, en kiezen Belang louter omwille van de migrantenkwestie).
Om niet hypocriet en rond-de-potdraaiend beschouwd te worden, is het ook van fundamenteel belang altijd te blijven zeggen dat men bij het Belang n�*ét gelooft in een harmonieuze multiculturele maatschappij, een slimme mens weet dat joden ook een andere cultuur hebben en zich ook aan ons moeten aanpassen (in de zin van dat ze onze cultuur niet in de weg staan uiteraard).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 november 2004 om 10:25.
Scarabaeida is offline