Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Toen Sadam nog aan de macht was, hadden Al Quaida en en andere terreur organisaties nooit een voet aan de grond kunnen hebben. Maar toen Bush - o.a. om een van de 3 valse redenen, namelijk dat er een band bestond tussen Irak en Al Quaida - Irak binnenviel, toen had Al Quaida natuurlijk wel een kans om zich in Irak te vestigen en van daaruit een basis te maken om aanavallen uit te voeren op de Amerikanen.
|
Ondanks dat ik VB stem moet ik hier de NVA'er groot gelijk geven! Bush mocht zich nooit gemoeid hebben met de interne politiek van Irak. Het is in feite omdat Saddam geen massavernietigingswapens had dat Bush erbinnen gevallen was. Je denkt toch niet dat Bush Noord-Korea zou durven binnenvallen, want dat land heeft kernwapens en het zou die kernwapens kunnen gebruiken tegen Zuid-Korea en Japan, wat allebei bondgenoten zijn van de VS. Dus als Saddam werkelijk massavernietingswapens had (de reden voor de oorlog) zou amerika nooit Irak zijn binnengevallen, omdat anders Saddam het gegarandeerd had gebruikt tegen Israël. Trouwens de conventionele munitie die zich in Irak bevond is voor een groot deel buitgemaakt door moslimfundamentalisten die banden hebben met Al Quaida. In feite heeft Bush hiermee Al Quaida wapens gegeven en een land waar de terroristen zich kunnen uitleven. Elke week wordt er wel iemand "ritueel" onthoofd. Toen Saddam nog aan de macht was wist de VN via sattelieten zeer goed waar Saddam zijn wapens bevonden, nu zijn ze in handen van de osama vriendjes. Saddam zelf was geen vriend van Osama en zijn kliek, dus hebben de amerikanen het land in feite weggegeven aan de moslimextremisten. Bush wil nu in Irak democratie maken, wie zal er de verkiezingen winnen in Irak als het er echt democratisch aan toe gaat ?? Natuurlijk, de moslimextremistische ayatollahs zoals Moqtada Al Sadr. Irak zal dus een tweede Iran worden, een moslimextremistisch land die massavernietigingswapens aan het maken is...
IK ben dus absoluut geen voorstander van Bush zijn buitenlandse politiek, het voedt alleen maar het moslimextremisme!