Los bericht bekijken
Oud 21 november 2004, 12:07   #16
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Als de VN wel toestemming had gegeven, dan zou deze oorlog precies dezelfde humanitaire catastrofe geweest zijn die het nu is. Het zou gewoon betekenen dat de VN deelde in de schuld die nu enkel op de VS ligt.

Waar haal jij de arrogantie vandaan om de Irakezen het westers model te willen opleggen? Van de Amerikanen zeker? Ik zeg enkel: voor het westen het westers model, voor Irak het Irakees model.

Nu ja, niet wat ik denk, niet wat jij denkt gaat iets veranderen. Dit is de simpele waarheid: de Amerikanen hebben de oorlog nu al verloren, Irak wordt stukje bij beetje in puin geschoten, honderdduizend Irakezen zijn dood en nog veel meer zullen sterven. Ik ben benieuwd met welke kromme redeneringen je de Amerikanen gaat vrijpleiten van alle schuld voor deze situatie.
Dus de VN ook maar afschaffen (zal bij U weeral een kromme redenering zijn)?!...
U begrijpt waarschijnlijk ook niet waarom de VN zich in Sudan bemoeit (nou ja, bemoeien is wel een heel groot woord)... Waarom bemoeien de VN zich trouwens in Sudan... Wij onze beschaving... De Sudanezen.. de hunne...
In Rwanda... wij de onze... De Rwandezen de hunne...
In Tsjetjsenië... wij de onze... De Tsjetsjenen... de Russische ...

En, graag had ik vernomen, wat in de huidige stand van zaken de VS moeten doen (niettegenstaande we daar inderdaad geen bal kunnen aan veranderen)?...
Uw 'oplossing' mag zelfs rechtlijnig zijn, wat voor een slinkie natuurlijk niet gemakkelijk is
Chipie is offline   Met citaat antwoorden