Bron
Detail tekst:
Citaat:
|
De openbare opinie en de kiezers reageren op het aanzwellende vluchtelingenprobleem met gemengde gevoelens: er is medelijden met de onmetelijke menselijke ellende. Het aangespoelde lijkje van Aylan is hiervan een hartverscheurende metafoor geworden. Er is verontwaardiging over de uitbuiting van de menselijke nood door mensensmokkelaars en solidariteitsacties komen op gang. Maar er is ook een groeiende ongerustheid en allergie aan de instroom van vreemdelingen.
|
Stof tot nadenken
Sommige reacties waren beter dan het 10 stappenplan zeg maar
Maar intussen maakt Duitsland ...
Ik kan premier Viktor Orban geen ongelijk geven.
Daar het
HOOG tijd is dat dit stopt die invasie anders gaat dat totaal fout aflopen.
Wat met dat 1 miljard dat men 'gevonden' had om kampen te 'bouwen' in de buurt van hun eigen land? Daar is men precies héél stil over of ik las ernaast. Of zoals ik al wist te schrijven plakken die gelden misschien al aan bepaalde vingers.
Grenzen dicht, niets meer toelaten en uit de EU gaan is het beste plan op het ogenblik denk ik. Beetje meer respect voor de autochtone bevolking van vele EU landen mogen ze ook wel aan de dag leggen die Politici maar ...
Als besluit toch maar weer een dankwoord naar die brave belastingbetaler toe, dank U, dank U ...
Europese aanpak migrantenstromen.