Los bericht bekijken
Oud 10 oktober 2015, 16:10   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het promoten van diesel in België is historisch gegroeid maar we moeten er nu echt wel vanaf. Je kan immers niet voorbij het feit dat diesel wagens erg vervuilend zijn gebleken de afgelopen maand. Zelfs bij bedrijven merk ik dat er zijn die een overgang naar benzine of hybride overwegen (dan heb ik het over bedrijfswagens).

Met de suikertaks ga ik 100% akkoord. Ik heb mij ook aan een suikerdieet gewaagd. Ik at weinig suiker (geen dessert persoon en cola zero) en merkte echt wel een verschil ondanks dat ik erg sceptisch was (zeker omdat ik vond dat ik gezond at). Sporten gaat veel beter (meer energie). Als dit kan helpen om minder suiker in ons dieet op te nemen, is dat enkel goed voor gezinnen. Het is echt absurd in hoeveel van ons eten suiker verwerkt zit. Vermits alcohol dezelfde structuur heeft (en invloed op ons lichaam) als suiker, ga ik ook daarmee akkoord. Ik drink wel graag eens een glas en alcohol is al duur op zich (goede whiskey) maar kan ermee leven.

Prijs van tabak... Naar mijn mening moet tabak als luxe gezien worden, iets wat je eens op een feestje doet en niet iets alledaags. In de realiteit is dit natuurlijk niet zo. Hier duwen ze gezinnen in de problemen indien personen er niet in slagen te stoppen met roken. Persoonlijk geen last van maar vind het wel beetje rare maatregel. Ga dan eerder voor een verbod of laat enkel huidige rokers nog toe om tabak te kopen bij een apotheek zodat er geen nieuwe rokers bijkomen of dat hervallen moeilijker wordt.
Waarschijnlijk gaan ze dan beginnen met van die suiker vervangende producten, zo als de kaas op de pizza. Zeer ongezond.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden