Discussie: Boerkini?
Los bericht bekijken
Oud 11 oktober 2015, 23:21   #1657
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Begin dan met de bron, nl. de koran en de interpretatie ervan, aan te pakken want daar en nergens anders bevindt zich het probleem.
ja, laten we dat doen, in plaats van boerkini's verbieden. Een boerkiniverbod zal geen moslim overtuigen om de koran anders te interpreteren ofzo.

Citaat:
Het fysieke en psychologische leed dat de islam vrouwen en meisjes al aangedaan heeft in de loop der eeuwen is simpelweg niet te bevatten.
dat is waar
Het stoort me niet dat je in een discussie triviale dingen zegt, maar ik vind het soms wel raar.

Citaat:
En dan kom jij zeuren over ocharme een banaal kledingsreglement in een zwembad.
omdat ik tegen inconsistentie en discriminatie ben en ik een prioriteit wil geven aan de keuzevrijheid van de meest onderdrukte partij, de moslimvrouwen. Als wij die vrouwen keuze geven tussen drie opties (niet zwemmen, zwemmen met boerkini en zwemmen met bikini), dan is dat beter (meer keuzevrijheid) dan wanneer we die vrouwen slechts twee keuzes geven (niet zwemmen of zwemmen met bikini).

Citaat:
De discussie gaat over veel meer dan louter een stuk stof, het gaat over het invoeren van moslimprincipes in onze westerse seculiere staat, iets wat uiteraard zoveel mogelijk tegengehouden dient te worden.
het dragen van een boerkini is niet schadelijk voor anderen; die moslimvrouwen doen niemand kwaad als ze een boerkini dragen. Onschadelijke (moslim)principes zijn in mijn liberale visie altijd toegelaten. Dat is zoals het dragen van een marteltuig (kruisbeeldje) rond je nek op straat. Dat mag in een seculiere staat, hoe zot en walgelijk het ook is voor mij en anderen, want het is niet schadelijk voor anderen. Dus het gaat over tolerantie.