Los bericht bekijken
Oud 12 oktober 2015, 11:14   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Met dat verschil dat leerkrachten wel een diploma hoger onderwijs hebben en vooral dat die arbeiders en lagerang bediendes kans maken op promoties, leerkrachten hebben een vlakke loopbaan.
Vlakke loopbaan, quasie onmogelijk ontslagen te worden voor een benoemde, met een pensioen in't vooruitzicht waar iemand uit de privé met moeite kan aankomen.
Citaat:
een partijkaart zal niet meer zo belangrijk zijn, maar wel wie je kent tout court.
En dat maakt het beter?

Citaat:
maar vanwaar komt die mythe dat een leerkracht enkel werkt als die voor de klas staat? Het kan toch niet zijn dat zo vele mensen zo kortzichtig zijn? Wie bereidt dan die lessen voor? wie verbetert al dat huiswerk en die taken? wie maakt die proeven en examens op?
Lessen voorbereiden. Ik kan me voorstellen dat het voor een in het rond rijdende invaller meer werk is, maar ik weet pertinent zeker dat een leraar die al 5 jaar hetzelfde vak in dezelfde school geeft niet veel moeite meer moet doen om een les voor te bereiden.

Citaat:
een simpele regel: het aantal uren dat je lesgeeft maal 2 is wat je er voor moet doen. Daarbij komt dat je constant voor mensen staat en dat je je je uren maal anderhalf moet rekenen om te kunnen vergelijken met gewone bedienden.
Ik sta ook konstant tussen de mensen, en mijn uren zijn geen 50 minuten.
Citaat:
Ik heb trouwens nog geen enkele leerkracht horen zeggen dat er geen zwaardere beroepen zijn...
Leerkracht is een zwaar beroep in mijn ogen. Als de verantwoordelijkheden genomen worden.
Citaat:
Voor mij speelt vooral jaloezie een grote rol als er gesproken wordt over leerkrachten en het verlof. Leerkrachten zijn idd thuis in de vakanties waardoor ze geen opvang moeten regelen voor hun kinderen. En ja, ze hebben meer verlof dan de andere werkende mensen.
En mensen zouden daar niet over mogen zagen?
Een normaal loon, bijna geen kans op ontslag, een vastomlijnde taak zonder verrassingen of grote veranderingen. En dan nog eens evenveel vrij als een zittende politicus.
Citaat:
Maar hoe komt dat het aantal verlofdagen in alle ons omringende landen ongeveer gelijk is voor die leerkrachten? Meestal wat anders verdeeld, 8 weken in juli-augustus hebben er weinig maar die worden in de andere gecompenseerd in het jaar. Zijn ze dan in alle landen gek?
Omdat Napoleon daar de grondslag voor gelegd heeft?