Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2015, 00:03   #910
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Merci. Geen idee overigens waarom aangeduid als Zionist? Als ik dat zou zijn, zoals mogelijk bedoeld, zal menig Zionist me naar de hel willen zenden gezien m'n kijk op het beleid van Israel aangaande het bezet houden van Palestijns gebied. Maar is een andere discussie.

Mogelijk wordt niet of moeilijk geaccepteerd dat mijn kijk op het conflict in Syrië/Irak meer gebaseerd is op zoals er vanuit historische context tegenaan gekeken kan worden. De aanloop en oorzaken van het ontstaan van.
Het is gemakkelijk om vanuit slechts één oorzaak uit te gaan. Er bestaat echter geen enkel conflict in de historie welke eenduidig en gemakkelijk te verklaren was. Tenzij men ervan uitgaat dat de overwinnaar (plus propaganda) altijd het gelijk aan z'n kant heeft.
Klopt allemaal, maar je moet toch ook toegeven dat de VS in die regio een zeer onappetijtelijke rol gespeeld heeft. Zoals in veel andere regio's in de wereld. Zo zag ik gisteren de reportage over de moord op miljoenen communisten in Indonesië. Overduidelijk zaten de VS daar achter, dat gaven sommige daders ook gewoon toe.
Maar natuurlijk de meeste van deze conflicten, zeker in het Midden-Oosten, zijn veel complexer dan pro- of anti-VS, dat beseffen de Russen ook.
tomm is offline