Los bericht bekijken
Oud 14 oktober 2015, 21:24   #3196
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Nergens gaf ik aan dat Nederland en België zouden dienen te fuseren.

Het is meer van wees als Nederlander trots op Nederland en als Belg trots op België.

Ook zo met de solidariteit. Het gaat me om de solidariteit van verschillende regoi's in één land. Waarom zou Vlaanderen onafhankelijkheid willen zijn van België omdat ze het gevoel hebben door hun succes meer te betalen dan Wallonië? Was het niet 125 jaar andersom?

Zo ook Catalonië, het niet willen delen van relatief iets meer succes dan de rest is eerder egoïstisch dan wat dan ook te noemen.
Het was zeker nooit andersom, maar dat heeft nog geen belang.

Het was zeker heel de tijd een culturele verdrukking, en voor mij heeft dat wel belang.

Ik pleit voor een echtscheiding met Wallonië.
Er is echt geen enkel politiek issue meer waar beide gemeenschappen over akkoord zijn.
Daar moet je echt niet meer beschaamd voor zijn.
De buren gaan daar geen slecht van spreken. En god zal niet kwaad zijn.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden