Los bericht bekijken
Oud 17 oktober 2015, 10:41   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 77.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Strikt genomen is dat niet waar he. VAG heeft een intelligent voertuig gemaakt dat de tests, zoals voorgeschreven, doorstaat.

Het enige wat VAG U beloofd heeft als klant, is dat de *testresultaten* zijn wat ze zijn. En die zijn dat ook. Dat die resultaten het gevolg zijn van de auto die intelligent genoeg is om te weten dat hij getest wordt, is maar een strategie zoals een andere om aan de testresultaten te geraken he. Een andere strategie zou zijn om een auto te maken die *altijd* aan die eisen voldoet, en dus ook in het speciale geval van een test (en dat werd impliciet ondersteld bij de opstellers van de test natuurlijk).

Maar dat is equivalent aan:
"op mijn rij examen rijd ik nooit sneller dan de toegelaten snelheid". Dat is wat (oa) uw rijbewijs aangeeft: dat je *tijdens je rijexamen* gereden hebt volgens de regels van de wegcode.

Dat is geen garantie dat je ALTIJD rijdt volgens de regels van de wegcode.

Als jij nu steeds 15 km/u te snel rijdt, dan moet men niet komen zeggen dat jij een zware bedrieger bent omdat je dat niet gedaan hebt op je rij-examen.

Dat je beteugeld kan worden *als men vaststelt* dat je te snel hebt gereden NU, is waar. Men kan dus de testen voor die auto's veranderen. Maar om te spreken van BEDROG omdat je je gedrag aangepast hebt aan het feit dat je getest werd tijdens je rij-examen, is er over.

Die auto's zijn gewoon intelligent genoeg om te weten dat ze een examen passeren, en het enige dat de verkoper van die auto U garandeert is dat ze OP DE TEST die resultaten hebben gehaald. Zoals jij braaf achter je stuur zat op je rij-examen.
Het is wel niet zo simpel. Die auto's rijden nu eigenlijk met een vervalste homologatie rond en de eigenaars betalen niet de juiste BIV en verkeersbelasting. En de overheid kan moeilijk dat moeilijk toelaten omdat ze anders de eigenaars van andere merken benadeelt.

En het is nog erger: als de auto's 'aangepasr' worden moeten ze opnieuw gehomologeerd worden en moet de BIV en verkeersbelasting eveneens aangepast worden.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden