Los bericht bekijken
Oud 19 oktober 2015, 21:29   #1
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard Mogen we milieuschadevergoeding vragen aan spoorweg stakingen ?

Mogen we milieuschadevergoeding vragen aan spoorweg stakingen ?

Laat me beginnen bij Volkswagen.
Onze regering investeert via kortingen op nieuwe wagens , om milieuvriendelijkere aan te kopen.
Volkswagen heeft gefoefeld. De regering heeft kortingen ( investeringen ) gedaan , waarvan later blijkt dat Volkswagen voor meer milieuvervuiling heeft gezorgd dan voorzien.

Bepaalde politieke partijen roepen op om Volkswagen te laten betalen . De ene partij al wat meer dan een andere

Mag ik deze denkpiste doortrekken naar de spoorwegstakingen ?
Ook hier doet de gemeenschap een jaarlijkse investering om duizenden en duizenden auto’ s van de weg te houden . Vooral woon -werk verkeer.

Mensen kopen een abonnement maar moeten dan bijna maandelijks toch de auto van stal halen.
Op 220 werkdagen op een jaar , stuurt het staken bij de NMBS toch voor 5 % van de dagen duizenden en duizenden auto’s opnieuw de snelweg op.

Brengt me bij de vraag , mogen we ook hier een denkpiste openen om milieuschadevergoeding te vragen ?
Deze vergoeding zou ik persoonlijk niet vragen aan de NMBS. Maar wel aan de staking indieners.
Deze weten perfect dat ze op die stakingsdagen de investering van de gemeenschap alsook het milieu schade aanbrengen. Men plaatst treinpendellaars voor een gedwongen keuze de auto van stal te nemen