Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit
Dat is helemaal geen vereiste voor een goede opvoeding ! Ik zou ze de kost niet willen geven, kinderen die ongelukkig zijn of ontsporen vanuit hun echte biologische gezin. Moeder die drinkt en drugs spuit en vader die niet met zijn poten van de eigen kinderen kan blijven. Denken die kinderen volgens jou dan: 'gelukkig ben ik ondergebracht bij de mensen van mijn 'oorsprong' ?
Liever dan toch bij twee mensen of een iemand die het kind lief heeft en een stabiele en warme omgeving aanbiedt.
|
Uiteraard. Maar je zal merken dat kinderen die (om, zoals je hierboven aangeeft, soms goeie redenen) NIET door hun biologische ouders opgevoed worden (en dat kan dus best een goeie, en zelfs veel betere, opvoeding zijn dan ze hadden kunnen krijgen van hun bio-ouders), heel vaak een "gemis" hebben aan het kennen van hun oorsprong. Hoeveel geadopteerde kinderen zijn er niet die nadien op zoek willen gaan naar hun biologische ouders ?
Het laat een leegte.
Ik zeg niet dat:
1) ze ongelukkiger zijn dan mochten ze opgevoed worden door hun bio ouders
2) ze allemaal ongelukkig zijn
Maar er is een kwetsbaarheid bij kinderen die niet door hun bio ouders zijn opgevoed.
Dat is omdat een kind dat niet opgevoed werd door zijn bio ouders, een "accident" heeft gehad. (bijvoorbeeld, spuitende moeder en zatte vader).
Wat ik zeg is dat we geen accidenten moeten
organiseren voor de consumptie van kind.