Los bericht bekijken
Oud 20 oktober 2015, 09:30   #444
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er zijn ook veel geadopteerde kinderen die, zelfs nadat ze weten wie hun biologische ouders zijn, toch hun adoptieouders als echte ouders zien. Toch zeker al de geadopteerden die ik ken.
Vergeet vooral niet dat adoptief ouderschap altijd gepland ouderschap is, terwijl natuurlijk ouderschap dat niet altijd is. Dat adoptieouders dus vaak erg goede ouders blijken te zijn zou toch niet mogen verbazen.
Ik zeg het, het gaat niet over de kwaliteit van de opvoeding.

Citaat:
Alleen maar als het verteld wordt. Hoeveel kinderen groeien immers niet op zonder biologische vader, gewoon omdat degene die zogezegd hun biologische vader zou zijn dat in werkelijkheid niet is?
Als ge daar rondloopt met uw slurf en uw 3 ogen zult ge wel een vermoeden hebben zekers, tenzij "lobotomie" ook op de bestelbon stond

Citaat:
Een beetje googlen leert me dat 2/3 van de geadopteerde kinderen inderdaad graag hun biologische ouders wil ontmoeten, maar dat dit meestal uit nieuwsgierigheid is, niet omdat ze een leegte ervaren.
Ja, noem het "nieuwsgierigheid". Ik zeg niet dat vele geadopteerde kinderen uiteindelijk geen gelukkig leven kunnen leiden. Maar er blijft toch ergens een "nieuwsgierigheid"